Aanmaning van uw energiefactuur ontvangen?

snel-contact-via-whatsapp

U heeft een bericht van Ultimoo Incasso ontvangen omdat er op dit moment nog een bedrag open staat bij uw energieleverancier. Uw leverancier heeft Ultimoo Incasso gevraagd om het openstaande bedrag alsnog bij u te incasseren.

Ultimoo Incasso komt graag met u in contact om samen tot een oplossing te komen. Hieronder treft u een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij of wilt u toch liever contact met ons opnemen dan kunt u ons via de chatfunctie, whatsapp, e-mail of telefonisch bereiken.

Veelgestelde vragen
Waarom moet ik een bedrag aan mijn energieleverancier betalen?

U heeft op dit moment een contract met uw energieleverancier of u heeft in het verleden een contract met gehad voor de levering van energie. Uit de administratie van uw energieleverancier blijkt dat er op dit moment nog een bedrag open staat. Het is uw leverancier niet gelukt om met u tot een oplossing te komen voor het openstaande bedrag.

Uw energieleverancier heeft Ultimoo Incasso gevraagd om het openstaande bedrag alsnog bij u te incasseren.

Meer informatie kunt u vinden op de website van uw energieleverancier.

Naar welke rekening moet ik de betaling doen?

Wilt u de openstaande vordering inlossen dan kunt u uw betalingen overmaken op rekeningnummer NL 87 INGB 0670491942 t.n.v. Stichting opdrachtgeversgelden Ultimoo Incasso te Woerden. Vergeet niet als omschrijving uw dossiernummer te vermelden.

Als u op dit moment nog een contract met uw energieleverancier heeft en u wilt uw maandelijkse (voorschot)nota betalen, dan verzoeken wij u om de deze nota direct bij uw leverancier te betalen. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft voor alle partijen.

De nieuwe maandelijkse (voorschot)nota’s voldoet u dus aan uw energieleverancier en de aflossingen aan Ultimoo Incasso. Voldoet u ook deze niet op tijd dan nemen wij die ook in behandeling en bent u ook daarover incassokosten verschuldigd.

Ik kan (nu) niet betalen, wat nu?

Lukt het niet om het openstaande bedrag binnen de door ons gestelde termijn te betalen? Dan is het in veel gevallen mogelijk om uitstel te krijgen. Via de online chat of Whatsapp kunt u direct uitstel van betaling aanvragen. Indien u al vaker om uitstel heeft gevraagd of eerdere regelingen niet bent nagekomen, kan het zijn dat u geen verder uitstel wordt verleend. Neem dan alsnog contact met ons op zodat we een oplossing kunnen vinden.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om de openstaande vordering in een keer te betalen? Dan is het in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling te treffen.

Let op! Hoe sneller u de openstaande vordering betaalt, hoe minder rente u betaalt. Indien u al vaker een betalingsregeling heeft gehad, betaalafspraken niet bent nagekomen of er sprake is van een gerechtelijke procedure, dan kan het zijn dat we geen regeling meer met u mogen treffen. Een betalingsregeling kunt u eenvoudig aanvragen via de online chat of Whatsapp.

Welk bedrag staat er in totaal open?

Wilt u weten wat er op dit moment open staat in uw dossier? Via de online chat of Whatsapp kunt u direct om een overzicht vragen. Wij sturen u dan binnen 3 werkdagen een overzicht per mail toe.

Ik heb meer schulden, wat nu?

Heeft u meerdere schulden en komt u er zelf niet meer uit? Stuur ons dan een mail via energie@ultimoo.nl. Vermeld in de onderwerpregel uw dossiernummer en leg uw situatie uit. Wij zullen uw situatie beoordelen, indien noodzakelijk contact opnemen en eventueel doorverwijzen naar lokale hulpinstanties bij u in de buurt.

Als u toch liever zelf hulp zoekt, dan kunt u volledig anoniem bellen met Geldfit via 0800-8115. Geldfit is de plek voor tips en informatie over geld. Ze geven u advies of brengen u in contact met professionele hulpinstanties bij geldproblemen. Zie voor meer informatie geldfit.nl.

Let op! Contact opnemen met Geldfit ontslaat u niet van uw betalingsverplichting. Neem daarom ook contact met ons op! als u contact hebt opgenomen met Geldfit. Zo zijn wij ook op de hoogte en kunnen we passende acties ondernemen.

Ik ben het niet eens met de vordering, wat nu?

Als u het niet eens bent met de openstaande vordering neem dan z.s.m. contact met ons op. Stuur een e-mail naar energie@ultimoo.nl. Vermeld in de onderwerpregel uw dossiernummer en geef in duidelijk aan waar u het niet mee eens bent. Voeg zoveel mogelijk bewijsstukken toe om uw standpunt te onderbouwen. Zodra wij uw mail hebben ontvangen zullen wij deze indien nodig bespreken met uw energieleverancier. Zodra wij een reactie hebben ontvangen zullen wij u weer per e-mail van een reactie voorzien. Let op dit kan enkele dagen duren voordat u van ons een reactie krijgt.

Wat gebeurt er als ik nu niets doe?

Als u nog energie afneemt van uw energieleverancier, en u doet niets dan is de kans groot dat uw leverancier de netbeheerder daarover inlicht. De levering van energie wordt dan beëindigd.

Indien u niet tijdig een nieuwe leverancier vindt, en de kans daarop is groot omdat u niet heeft betaald, dan kan de netbeheerder overgaan tot afsluiting van de energietoevoer.

Dit is uiteraard niet wat we willen. Kom daarom nu in actie! Betaal de vordering, probeer een regeling met ons te treffen of zoek hulp en neem contact met ons op. Samen lossen we het op.

Snel contact met onze medewerkers

snel-contact-via-whatsapp

Via de speciale chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.