Aanmaning ontvangen?

snel-contact-via-whatsapp

Via onze chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.

Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er als ik mijn betaalachterstand niet betaal?

Als u een aanmaning van Ultimoo ontvangt, stellen wij u in de gelegenheid om direct te betalen of om contact met ons op te nemen. Als u uw betaalachterstand niet tijdig voldoet en geen contact met ons opneemt, kunnen wij uw dossier overdragen aan een deurwaarder. De eventuele kosten die hierbij gemaakt worden komen voor uw rekening. Daarom raden wij u aan om altijd contact met ons op te nemen. Ook als u uw betaalachterstand niet (direct) kunt betalen.

Hoe weet ik dat mijn aanmaning echt van Ultimoo Incasso afkomstig is?

Heeft u een aanmaning ontvangen en vraagt u zich af of deze echt van Ultimoo Incasso afkomstig is? Dan is het raadzaam om contact op te nemen met een van onze medewerkers. In uw aanmaning staat als het goed is een dossiernummer vermeld. Aan de hand van dit dossiernummer kunnen wij checken of deze echt afkomstig is van een van onze opdrachtgevers.

Van wie heb ik een aanmaning ontvangen?

Als u een aanmaning hebt onvangen staat hierin meestal vermeld wie de opdrachtgever is. Als deze u niet bekend voorkomt, of u wilt meer informatie over de vordering, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze medewerkers. Aan de hand van het dossiernummer kunnen zij u alles over de vordering vertellen.

Hoe hoog is mijn betaalachterstand?

Heeft u een aanmaning ontvangen en weet u niet hoe hoog uw betaalachterstand is? Dan verzoeken wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers. Aan de hand van het dossiernummer kunnen wij u vertellen hoe hoog de betaalachterstand is. Uiteraard kunt u ook direct de betaalinformatie opvragen en in veel gevallen een betaalafspraak maken.

Hoe kan ik mijn betaalachterstand betalen?

U kunt uw betaalachterstand op verschillende manieren betalen. 

  1. Via een betaallink. Als u een e-mail hebt ontvangen bevat deze standaard een betaallink. Als u geen betaallink hebt kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers. Zij kunnen ervoor zorgen dat u direct een nieuwe betaallink ontvangt.

  2. Via een directe bankoverschrijving. Vermeld hierbij altijd uw dossiernummer! U kunt het bedrag overmaken naar:

    NL87 INGB 0670 4919 42 (dossiers startend met: '37..', 'H0..', 'I7..')
    NL78 INGB 0007 8278 74 (dossiers startend met: '17..', 'B..')
    NL79 INGB 0007 8278 56 (t.b.v. huurvorderingen)
    NL87 ABNA 0586 8288 18 (dossiers startend met: 'G00..', '2..', '4..', '5..', '6..', '7..', '8..', '9..')

    Ten name van: 
    Stichting opdrachtgeversgelden Ultimoo Incasso
    Pompmolenlaan 10-e, 3447 GK Woerden
    Postbus 632, 3440 AP Woerden
Ik kan mijn betaalachterstand niet betalen. Wat nu?

Als u uw betaalachterstand niet direct kunt betalen is het in veel gevallen mogelijk een betaalafspraak te maken. Zo zou u het gehele bedrag iets later of in een aantal termijnen mogen betalen. U kunt eenvoudig een betaalafspraak aanvragen via de chatbot bovenaan deze pagina. 

Kan ik iemand anders contact op laten nemen met Ultimoo?

Het is mogelijk om iemand anders contact met ons op te laten nemen in zake een dossier dat op uw naam staat. In het kader van de privacywetgeving is het wel belangrijk dat wij zeker weten dat u hier toestemming voor geeft. U kunt daarom samen met deze persoon contact met ons opnemen. Wij zullen ter verificatie een aantal vragen aan u stellen, waarna de derde persoon het gesprek over kan nemen.

Kan ik altijd een betalingsregeling treffen?

Het is in veel gevallen mogelijk om een betaalafspraak met ons te maken. Toch geldt dit niet altijd, bijvoorbeeld als u eerder een betaalafspraak niet bent nagekomen. Om te checken of een betaalafspraak mogelijk is, kunt u altijd een betaalafspraak aanvragen via de chatbot bovenaan deze pagina.

Schuldhulpverlening

Als u vaker problemen hebt met het betalen van rekeningen, kan het een goed idee zijn om hulp in te schakelen. Er zijn diverse instanties die u hierbij kunnen helpen

8115

Hulp bij geldzorgen

Zowel particulieren als ondernemers kunnen terecht bij de hulpverleners van 0800-8115.nl. Deel uw verhaal via de chat of telefoon en krijg advies over welke instanties u kunnen helpen om weer grip te krijgen over uw geldzaken.

Ga naar 0800-8115

geldfit

Doe de online test op geldfit.nl

Geldfit.nl helpt u om financieel fit te worden of te blijven.
Op Geldfit.nl krijgt u na een korte test van 2 minuten een persoonlijk advies om financieel fit te worden of te blijven. U ziet ook direct bij welke (lokale) organisatie u terecht kunt voor hulp.

Ga naar Geldfit

113-zelfmoordpreventie

Zie je het niet meer zitten?

Zie je het door financiële problemen niet meer zitten? Denk je aan zelfmoord? Praat er dan over met je huisarts.

Is die drempel te hoog? Neem dan contact op met de hulplijn van 113. Dit kan dag en nacht, anoniem en vertrouwelijk. Via 113.nl of 0800-0113 (gratis).

Help jezelf door hulp te vragen.

Direct naar 113