Aanmaning van Eteck ontvangen?

Vanaf 31 januari 2025 heeft Ultimoo Incasso alle dossiers van Salvors  overgenomen. U kunt uw openstaande betalingen aan Eteck voortaan voldoen aan Ultimoo Incasso. Op deze pagina vindt u alle informatie over hoe u uw achterstand kunt oplossen.

snel-contact-via-whatsapp

Via onze chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.

Veelgestelde vragen
Mijn dossier liep altijd via Salvors, waarom dan nu via Ultimoo incasso?

Salvors is samen gegaan met Ultimoo, waardoor de behandeling van uw dossier ook is overgegaan naar Ultimoo incasso. De afspraken die u heeft gemaakt Salvors met betrekking tot uw lopende dossier worden ook door Ultimoo Incasso overgenomen.

Waarom moet ik een bedrag aan Eteck betalen?

U maakt gebruik of bent eigenaar van een woning of bedrijfsruimte waar Eteck de levering van warmte verzorgd. Uit de administratie van Eteck blijkt dat er op dit moment nog een bedrag open staat. Het is Eteck niet gelukt om met u tot een oplossing te komen voor het openstaande bedrag. Eteck heeft Ultimoo Incasso gevraagd om het openstaande bedrag alsnog bij u te incasseren. Meer informatie over Eteck kunt u vinden op eteck.nl

Op welke rekening moet ik de betaling verrichten?

Wilt u de openstaande vordering inlossen dan kunt u uw betalingen overmaken op rekeningnummer NL 87 INGB 0670491942 t.n.v. Stichting opdrachtgeversgelden Ultimoo Incasso te Woerden. Vergeet niet als omschrijving uw dossiernummer te vermelden.

Indien u op dit moment nog een actieve aansluiting heeft bij Eteck heeft en u wilt uw maandelijkse (voorschot)nota betalen, dan verzoeken wij u om de deze nota aan Eteck over te maken. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft voor alle partijen.

De nieuwe maandelijkse (voorschot)nota’s voldoet u dus aan Eteck en de aflossingen aan Ultimoo Incasso. Voldoet u de nieuwe (voorschot)nota’s niet op tijd dan nemen wij deze ook in behandeling en bent u ook daarover incassokosten verschuldigd.

Ik kan (nu) niet betalen, wat nu?

Lukt het niet om de openstaande vordering binnen de door ons gestelde termijn te betalen dan is het in veel gevallen mogelijk om uitstel te krijgen. Via de chatfunctie op deze pagina kunt u direct uitstel van betaling aanvragen.

Indien u al vaker om uitstel heeft gevraagd of eerdere regelingen niet bent nagekomen, kan het zijn dat u geen verder uitstel wordt verleend. Neem dan alsnog contact met ons op zodat we een oplossing kunnen vinden.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om de openstaande vordering in een keer te betalen dan is het in veel gevallen mogelijk om een betalingsregeling te treffen. 

Let op! Hoe sneller u de openstaande vordering betaalt, hoe minder rente u betaalt. Indien u al vaker een betalingsregeling heeft gehad, betaalafspraken niet bent nagekomen of er sprake is van een gerechtelijke procedure, dan kan het zijn dat we geen regeling meer met u mogen treffen.

Een betalingsregeling kunt u eenvoudig aanvragen via de chatfunctie op deze pagina.

Wat staat er op dit moment open?

Wilt u weten wat er op dit moment open staat in uw dossier? Via de chatfunctie hieronder kunt u direct om een overzicht vragen. Wij sturen u dan binnen 3 werkdagen een overzicht per mail toe. 

Ik heb meerdere schulden, wat nu?

Heeft u meerdere schulden en komt u er zelf niet meer uit? Stuur ons dan een mail via energie@ultimoo.nl vermeld in de onderwerpregel uw dossiernummer en leg uw situatie uit in de e-mail.

Wij zullen uw situatie beoordelen, indien noodzakelijk telefonisch contact opnemen en eventueel doorverwijzen naar de lokale hulpinstanties bij u in de buurt. Indien u toch liever zelf hulp zoekt dan kunt u volledig anoniem bellen met Geldfit via 0800-8115. Geldfit is de plek voor tips en informatie over geld. Ze geven u advies of brengen u in contact met professionele hulpinstanties bij geldproblemen. Zie voor meer informatie www.geldfit.nl

Contact opnemen met Geldfit ontslaat u niet van uw betalingsverplichting aan ons. Neem daarom ook contact met ons op zodra u contact heeft opgenomen met Geldfit zodat wij op de hoogte zijn en passende acties kunnen ondernemen. 

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met de vordering?

Als u het niet eens bent met de openstaande vordering neem dan z.s.m. contact met ons op.

Stuur een e-mail naar energie@ultimoo.nl, vermeld in de onderwerpregel uw dossiernummer en geef in uw mail duidelijk aan waar u het niet mee eens bent. Voeg zoveel mogelijk bewijsstukken toe om uw standpunt te onderbouwen.

Zodra wij uw mail hebben ontvangen zullen wij deze indien nodig bespreken met Eteck. Zodra wij een reactie hebben ontvangen van Eteck zullen wij u weer per e-mail van een reactie voorzien. Let op dit kan enkele dagen duren voordat u van ons een reactie krijgt.

Wat gebeurt er als ik niets doe?

Als u nog een actieve aansluiting heeft bij Eteck en u doet niets dan is de kans groot dat Eteck de rechter een verzoek zal doen om u te mogen afsluiten. De levering van warmte vanuit Eteck wordt dan beëindigd. Dit is uiteraard niet wat we nastreven, kom daarom nu in actie, betaal de vordering, probeer een regeling met ons te treffen of zoek hulp en neem contact met ons op. Samen lossen we het op.

Ik heb al betaald (Eteck)

1. Uw dossier

2. Uw betaalgegevens

Wat gaat er nu gebeuren?
Als u de gegevens van uw betaling (compleet) met ons gedeeld hebt zullen wij deze verifiëren bij Eteck. Als alles in orde is zullen wij uw dossier direct sluiten.