Aanmaning van Ultimoo ontvangen?

Vanaf 31 januari 2025 heeft Ultimoo Incasso alle dossiers van Salvors  overgenomen. U kunt uw openstaande betalingen voortaan voldoen aan Ultimoo Incasso. Op deze pagina vindt u alle informatie over hoe u uw achterstand kunt oplossen.

snel-contact-via-whatsapp

Via onze chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.

Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er als ik mijn betaalachterstand niet betaal?

Als u een aanmaning van Ultimoo ontvangt, stellen wij u in de gelegenheid om direct te betalen of om contact met ons op te nemen. Als u uw betaalachterstand niet tijdig voldoet en geen contact met ons opneemt, kunnen wij uw dossier overdragen aan een deurwaarder. De eventuele kosten die hierbij gemaakt worden komen voor uw rekening. Daarom raden wij u aan om altijd contact met ons op te nemen. Ook als u uw betaalachterstand niet (direct) kunt betalen.

Hoe weet ik dat mijn aanmaning echt van Ultimoo Incasso afkomstig is?

Heeft u een aanmaning ontvangen en vraagt u zich af of deze echt van Ultimoo Incasso afkomstig is? Dan is het raadzaam om contact op te nemen met een van onze medewerkers. In uw aanmaning staat als het goed is een dossiernummer vermeld. Aan de hand van dit dossiernummer kunnen wij checken of deze echt afkomstig is van een van onze opdrachtgevers.

Waarom wijkt mijn termijnbedrag af van mijn oorspronkelijke regeling?

Zoals u wellicht weet zijn alle lopende dossiers van Salvors overgenomen door Ultimoo. Dit geldt ook voor alle (lopende) betalingsregelingen. 

Omdat Ultimoo een andere berekening van de toekomstige rente gebruikt, kan uw termijnbedrag aangepast zijn. Het zou hier om een zeer kleine verandering moeten gaan. 

Als de verandering in uw ogen niet gepast is, dan verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen. 

Van wie heb ik een aanmaning ontvangen?

Als u een aanmaning hebt onvangen staat hierin meestal vermeld wie de opdrachtgever is. Als deze u niet bekend voorkomt, of u wilt meer informatie over de vordering, dan kunt u altijd contact opnemen met een van onze medewerkers. Aan de hand van het dossiernummer kunnen zij u alles over de vordering vertellen.

Hoe hoog is mijn betaalachterstand?

Heeft u een aanmaning ontvangen en weet u niet hoe hoog uw betaalachterstand is? Dan verzoeken wij u contact op te nemen met een van onze medewerkers. Aan de hand van het dossiernummer kunnen wij u vertellen hoe hoog de betaalachterstand is. Uiteraard kunt u ook direct de betaalinformatie opvragen en in veel gevallen een betaalafspraak maken.

Hoe kan ik mijn betaalachterstand betalen?

U kunt uw betaalachterstand op verschillende manieren betalen. 

Via een betaallink. Als u een e-mail hebt ontvangen bevat deze standaard een betaallink. Als u geen betaallink hebt kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers. Zij kunnen ervoor zorgen dat u direct een nieuwe betaallink ontvangt.

Ik kan mijn betaalachterstand niet betalen. Wat nu?

Als u uw betaalachterstand niet direct kunt betalen is het in veel gevallen mogelijk een betaalafspraak te maken. Zo zou u het gehele bedrag iets later of in een aantal termijnen mogen betalen. U kunt eenvoudig een betaalafspraak aanvragen via de chatbot bovenaan deze pagina. 

Kan ik iemand anders contact op laten nemen met Ultimoo?

Het is mogelijk om iemand anders contact met ons op te laten nemen in zake een dossier dat op uw naam staat. In het kader van de privacywetgeving is het wel belangrijk dat wij zeker weten dat u hier toestemming voor geeft. U kunt daarom samen met deze persoon contact met ons opnemen. Wij zullen ter verificatie een aantal vragen aan u stellen, waarna de derde persoon het gesprek over kan nemen.

Kan ik altijd een betalingsregeling treffen?

Het is in veel gevallen mogelijk om een betaalafspraak met ons te maken. Toch geldt dit niet altijd, bijvoorbeeld als u eerder een betaalafspraak niet bent nagekomen. Om te checken of een betaalafspraak mogelijk is, kunt u altijd een betaalafspraak aanvragen via de chatbot bovenaan deze pagina.

Ik heb al betaald

1. Uw dossier

2. Uw betaalgegevens

Wat gaat er nu gebeuren?
Als u de gegevens van uw betaling (compleet) met ons gedeeld hebt zullen wij deze verifiëren bij onze opdrachtgever. Als alles in orde is zullen wij uw dossier direct sluiten.