Aanmaning van FedEx ontvangen?

snel-contact-via-whatsapp

Via de speciale chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.

Heeft u al betaald? Vul dan het formulier in onderaan deze pagina.

Veelgestelde vragen
Ik heb al betaald, wat nu?

Als u de vordering van FedEx al betaald hebt, heeft FedEx de betaling wellicht niet goed kunnen verwerken of hebben uw betaling en onze communicatie elkaar gekruist.

Om uw betaling bij FedEx te kunnen verifiëren hebben wij bepaalde informatie van u nodig. Deze kunt u aan ons doorgeven door het formulier onderaan deze pagina in te vullen of via de online chat bovenaan deze pagina via de optie Ik heb al betaald.

Waarom moet ik douane- of invoerrechten betalen?

Douanerechten- of invoerrechten zijn belastingen op alle producten die van buiten de Europese Unie (EU) geïmporteerd worden. Deze invoerrechten zijn een manier om landen te beschermen tegen goedkopere producten uit andere landen. Ze moeten worden voldaan door de ontvanger van een pakket, tenzij de verzender op de verzenddocumenten aangeeft dat de verzendende partij de kosten betaalt.

Maar ik heb toch al verzendkosten betaald aan de verzender?

De verzendkosten zijn kosten die door de verzender aan u in rekening worden gebracht om het pakket te laten versturen. Deze kosten staan los van de invoerrechten of de BTW. Die worden afgedragen aan de overheid en in rekening gebracht zodra het pakket door de douane komt.

Waarom moet ik BTW betalen?

Als u producten importeert moet u hierover naast invoerrechten meestal ook omzetbelasting (BTW) betalen. U betaalt BTW over alle goederen die u in Nederland of het buitenland gekocht heeft. Meer informatie over wanneer en hoeveel BTW, douane- of invoerrechten u moet betalen, kunt u vinden op de website van de Belastingdienst.

Ik kan (nu) niet betalen, wat nu?

Als u de vordering niet direct kunt betalen, is het in veel gevallen mogelijk een betaalafspraak te maken. Zo zou u het gehele bedrag iets later kunnen betalen. U kunt eenvoudig een betaalafspraak aanvragen via de online chat bovenaan deze pagina.

Ik heb al betaald

1. Uw dossier

2. Uw betaalgegevens

Wat gaat er nu gebeuren?
Als u de gegevens van uw betaling (compleet) met ons gedeeld hebt zullen wij deze verifiëren bij FedEx. Als alles in orde is zullen wij uw dossier direct sluiten.