Aanmaning van GS1 ontvangen?

snel-contact-via-whatsapp

Via onze chatbot vindt u snel antwoord op uw vragen en kunt u van alles direct regelen.

Veelgestelde vragen
Waarom heb ik een factuur ontvangen?

GS1 is een Not-For-Profit organisatie (NFPO). De organisatie wordt gedragen door bedrijven en is niet gericht op het maken van winst. Omdat u een dienst afneemt van GS1 bent u deelnemer en hebt u een factuur ontvangen. Deze factuur is tot op heden niet betaald en daarom heeft GS1 ons ingeschakeld. 

Waarom staat er Premium Membership op de factuur?

Als u een codepakket van 100 of groter hebt, wordt u in het nieuwe tariefstelsel aangemerkt als premium member. Vanaf 2023 betaalt u een vast bedrag per codepakket én een premium bijdrage. Deze laatste is een deelnemersbijdrage en is afhankelijk van uw omzet.

Waarom is de factuur hoger dan vorig jaar?

De tarieven voor het datakwaliteitsprogramma zijn dit jaar gestegen, omdat GS1 ook komend jaar het programma zal optimaliseren. GS1 is dan in totaal al een aantal jaren bezig met het opzetten, onderhouden en verbeteren van het programma en ook dit jaar zullen daar een aantal verbeteringen bij komen.

GS1 streeft er naar om de kwaliteit van data te waarborgen en het voor de leverancier zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken om de kwaliteit te monitoren en behouden. (Om dit te kunnen blijven doen)

Op dit moment is de kwaliteit van de totale data nog niet op het gewenste niveau. Daarom zijn er aanpassingen in het datakwaliteitprogramma nodig, en daar hebben wij een bijdrage voor nodig vanuit de deelnemers.

Daarnaast is er een inflatiecorrectie van 3% doorgevoerd.

Zijn de nieuwe tarieven ook gecommuniceerd?

Jazeker. GS1 heeft deelnemers tussen 14 en 18 november 2023 via het bij hen bekende e-mailadres van de hoofdcontactpersoon op de hoogte gebracht van de nieuwe tarieven. Daarnaast was de tariefinformatie vanaf november 2023 te lezen op de corporate website van GS1.

Ik heb al betaald. Wat moet ik doen?

Als u de factuur van GS1 al betaald heeft, heeft GS1 de betaling wellicht niet goed kunnen verwerken of hebben uw betaling en onze communicatie elkaar gekruist.

Om uw betaling bij GS1 te kunnen verifiëren hebben wij bepaalde informatie van u nodig. Deze kunt u aan ons doorgeven door het formulier onderaan deze pagina in te vullen of een online chat te starten via de optie Ik heb al betaald

Let op! In 2020 is het bankrekeningnummer van GS1 bij Deutsche Bank opgeheven. De huidige IBAN bij ABN Amro is terug te vinden op uw GS1 factuur.

Ik kan (nu) niet betalen, wat nu?

Als u de factuur niet direct kunt betalen, is het mogelijk om een betalingsregeling met ons af te spreken. U kunt eenvoudig een betalingsregeling aanvragen via de online chat.

Waar kan ik de factuur van GS1 vinden?

U kunt uw GS1-factuur vinden in uw MijnGS1 portaal. Alle facturen zijn vanaf 12 december 2022 zichtbaar en downloadbaar  in het klantenportaal. Indien u een ordernummer op uw factuur wenst kunt u dat zelf regelen in het klantenportaal onder facturen.

Let op! Als u de factuur opvraagt, dient deze nog steeds betaald te worden. Daarom is het raadzaam om de factuur eerst te betalen en vervolgens een kopie van de factuur zelf op te vragen.

Ik heb al betaald (GS1)

1. Uw dossier

2. Uw betaalgegevens

Wat gaat er nu gebeuren?
Als u de gegevens van uw betaling (compleet) met ons gedeeld hebt zullen wij deze verifiëren bij GS1. Als alles in orde is zullen wij uw dossier direct sluiten.